fredag 25 november 2011

Toppbanor i Sverige

Hittade via Tobias Bergman (länkad till höger) en blogg (länkad till höger) om en kille som vill spela alla banor på topp 100 listan (sa jag att han var länkad till höger?). Han har lyckats med 99 (Augusta återstår). Jag satt och läste hans blogg hela kvällen igår. Superspännande. Jag har varken tid eller ekonomi att genomföra ett liknande projekt, men jag kollade på topp 50 listan över svenska golfbanor och inser att jag har väldigt mycket kvar att upptäcka i Sverige. Det har helt enkelt byggts en del golfbanor under dom tio år jag var borta från golfen.

När jag granskar topp 50 hade jag bara spelat Bro Bålsta på plats 31-50. Så jag stryker dom och ägnar mig åt topp trettio. Så här ser det ut:

Återstår
1. Bro Hof Stadium
3. Vasatorp (Tournament course)
6. Visby
8. Hills
9. PGA National (Lakes)
10. Elisefarm
12. Grönhögen Golf Links
13. Sand
16. PGA National (Links)
18. Vidbynäs
19. Kallfors
20. Bro Hof Castle Course
21. Vallda Golf & Country Club
24. Ombergs golf
25. S:t Arild
28. Varberg
30. Forsbacka

Har spelat
2. Barsebäck
4. Falsterbo
5. Halmstad Norra
7. Ljunghusen
11. Kristianstads
14. Bokskogens Gamla (ombyggd)
15. Frösåker
17. Torekov
22. Svartinge
23. Ullna
26. Rya
27. Flommen
29. Arlandastad Mastersbanan

Så det får bli ännu ett mål för 2012. Att spela fler banor på listan. Mest spänd på Bro Hof, Hills, Sand, PGA National och Elisefarm. Kanske kan klämma 1 eller 2 av dom. Och Vidbynäs som ändå ligger i Stockholmsområdet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar